4 augustus 2013

Roompot benut commerciële kansen rondom de zorg

In BNR Nieuwsradio was vanochtend Henk van Koeveringe, directeur van Roompot Vakanties, te gast. Hij sprak openhartig over de manier waarop Roompot Vakanties in de zorgsector verzeild is geraakt. Op vakantieparken wordt steeds vaker de relatie gelegd met behandelingen en zorg; in samenwerking met lokale zorgaanbieders.

Win-win situaties
Op de vraag: “Waarom de zorg? ”antwoordde Van Koeveringe: “Ik was verbaasd over de gang van zaken in ziekenhuizen. Er zitten elementen in ziekenhuizen die wij herkennen op onze vakantieparken. Daar verblijven ook mensen, en die wil je een aangenaam verblijf bezorgen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar uitbehandelde patiënten, die nog tijdelijk in een ziekenhuis verblijven, dan zijn de kosten in een ziekenhuis € 600,- ; bij Roompot Vakanties; € 140,-. Alleen al daarom is het interessant om samen te werken.”

Weerstand tegen commercie
In de medische wereld is er nog wel weerstand tegen een al te commerciële aanpak van de zorg. Volgens van Koeveringe gaat zijn bedrijf zorgvuldig om met zorg: “De zorg wordt georganiseerd door de partners van Roompot Vakanties, zoals ziekenhuizen. Zij hebben de expertise. Aan de zorg zelf verdienen we niets, maar wel op de zaken daar omheen; zoals de overnachting en verzorging.”

Bron en hele artikel: Pretwerk

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen