29 augustus 2013

Stop prijsmisleiding! Twee maanden later: Roompot moet ook aan vinkjes denken

Eind juni startte de consumentenbond een actie om prijsmisleiding in de reisbranche te stoppen. Het directe resultaat was dat bedrijven als Arke, Bizztravel, Solmar en World Ticket Center hun website hebben aangepast. Bedrijven uit de bungalowbranche leken nog weinig te doen met de kritiek. Hoe is de stand van zaken nu ongeveer 2 maanden later.

Roompot werd niet met name genoemd door de Consumentenbond. Roompot doet echter wel hetzelfde met de annuleringsverzekering als Landal (standaard aangevinkt) De overig richtlijnen voor heldere communicatie omtrent prijzen lijkt op de Roompot website te zijn doorgevoerd. Zo wordt duidelijk uitgelegd welke kosten nog bij een boeking komen (reserveringskosten (24,50), toeristenbelasting (deze laaste afhankelijk van de regio, duur van de vakantie en het aantal personen), een optionele voorkeurstoeslag en een waarborgsom).
Echter zeker de waarborgsom die gehanteerd wordt, drijft de prijs op bij Roompot. Dit is tevens een bedra waarvan je na je vakantie nog moet zien of je die voor 100% terug krijgt.
Daarnaast komt er voor sommige types ook nog eens de mededeling "De prijzen voor type xxxx zijn exclusief verplichte eindschoonmaak".

Als je nu een boeking bij Roompot maakt is het vooraf dus nog niet 100% helder wat je aan extra kosten krijgt. Tevens zijn de bijkomende kosten dan bijvoorbeeld bij Center Parcs.

Hoe de stand van zaken is bij de andere ketens. U vindt het hier:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen