zondag 7 april 2013
Roompot parksites
Social responsive websites per park
Roompot Vakantieparken merkte dat hun gasten door de toegenomen luxe in de vakantiewoningen steeds vaker binnen bleven. En dat terwijl de parken een breed scala aan buitenactiviteiten organiseren. Relephant kwam met het idee om per park een online community te creëren en bouwde er een sociale media-component bij.
Elk park een eigen site
Elk park van Roompot (er zijn er meer dan dertig) kreeg een eigen unieke website. Daarop is alle informatie over het park te vinden, zoals de openingstijden van de parkfaciliteiten, het sport- en animatieprogramma, het menu van de parkrestaurants en leuke tips voor dagtrips in de omgeving. Alle parksites zijn met behulp van responsive design geoptimaliseerd voor pc, smartphone en tablet.
Samen Doen
Om de parksites (en daarmee de parken) te verlevendigen en socialer te maken, ontwikkelde Relephant het concept ‘Samen Doen’. Met Samen Doen kunnen parkgasten via de site van hun park evenementen organiseren. De gasten loggen in met hun Facebook- of Twitteraccount, zodat ze hun evenement (bijvoorbeeld een bowlingwedstrijd of een kampvuuravond) niet alleen op de site kunnen delen, maar ook op sociale media. Ook FourSquare wordt ondersteund door de parksites.
Bron: Relephant